Ratkaisutuki teki Mehiläisen palkkahallinnon arjesta helppoa

”Tutun asiantuntijan kanssa työskentely on ilo”, kertoo palkanlaskentapäällikkö Piia Husu.

Mehiläinen on käyttänyt Mepco HRM:ää vuodesta 2011. Kesällä 2016 tehtiin sopimus myös ratkaisutuesta, koska HRM-järjestelmä vaati systemaattista jatkokehittämistä ja tukea. Ratkaisutuki on nimetty asiantuntija, joka on perehtynyt yrityksen toimintaan ja tarpeisiin.

Tutun yhteyshenkilön kanssa on helppoa sopia toimintatavoista ja saada ohjelmistosta suurin hyöty irti.

Ratkaisutuen käyttämiseen päädyttiin Mehiläisessä, koska Mepco HRM vaati systemaattista jatkokehittämistä. Husun aloittaessa toukokuussa 2016 Mehiläisellä ei ollut ollut kokopäiväistä pääkäyttäjää.

”Järjestelmän pääkäyttäjien keskuudessa on ollut aika iso vaihtuvuus ja jatkumo jatkokehittämiselle puuttui. Ryhdyimme aluksi tutkimaan järjestelmän hitautta meille nimetyn yhteyshenkilön kanssa. Tuntui luontevalta ottaa ratkaisutuki käyttöön järjestelmän määrätietoiselle jatkokehitykselle, kun hän suositteli sitä”, Husu kertoo.

”Ratkaisutuen asiantuntemus on omaa luokkaansa.”

Husu kertoo, että suurin hyöty on tullut siitä, että  Accountor HR:n asiantuntija Jaana Laakso on ollut lähes koko ajan käytettävissä. Husun oma työ on usein melko hektistä ja monet muut asiat vievät huomion, jotta järjestelmän haasteisiin voisi keskittyä kunnolla. Ratkaisutuen avulla Mehiläisessä on saatu ratkaistua nopeastikin asiat, jotka eivät ole toimineet järjestelmän sisällä.

”Yhteistyö on ollut mutkatonta ja Jaanan asiantuntijuus on omaa luokkaansa. Näemme hänen kanssaan järjestelmän kehityskohteet samalla tavalla ja voin luottaa siihen, että asiat hoidetaan loppuun saakka ammattitaidolla. Olemme myös saaneet konkreettisia vinkkejä sellaisistakin asioista, joihin emme välttämättä itse ole kiinnittäneet huomiota.”

Jaana Laakso on pitänyt Mehiläiselle myös täydennyskoulutusta Mepco HRM:stä.

”Koulutuksessa Jaana otti huomioon yrityksemme erityispiirteet ja Mehiläisen prosessit. Tällaista paneutumista ei välttämättä olisi saanut perinteisessä käyttäjäkoulutuksessa”, Husu kehuu.

Ratkaisutuki edesauttaa kasvua ja kehitystä

Husun mukaan ratkaisutuki on edesauttanut kehityksen eteenpäin viemistä ja prosessien yhtenäistämistä Mehiläisessä. Ratkaisutukeen sovitut päivät on voitu tarvittaessa hyödyntää myös konversiotiimin puolella. Lisäksi Mehiläinen kasvaa: yritys on siirtämässä tai jo siirtänyt useamman ostamansa yrityksen palkkahallintoa talon sisälle.

”Uusien yritysten palkkahallinnon siirtäminen talon sisälle omin voimin on askel, jota emme olisi voineet ottaa, jos ei Mepco HRM:ää olisi ensin laitettu kuntoon.”

Omassa ja tiiminsä työssä Husu näkee selvimmät edut siinä, että järjestelmään on tullut vakautta ja epävarmuus sen toimivuuden suhteen on kadonnut.

”Voimme luottaa siihen, että Mepco HRM toimii nyt lähes moitteettomasti ja palkanlaskentatiimimmekin tietää, että jos tulee haasteita, ne selvitetään. Suurin etu itselleni on ollut siinä, että pääkäyttäjämme on Jaanan avustuksella saanut kasvaa rooliinsa. Hän on saanut itse tutustua työnkuvaansa, mutta rautainen ammattilainen on ollut tukena koko ajan. Lisäksi ratkaisutukipäiviä on voinut käyttää  todella joustavasti tilanteemme mukaan. ”

Seurantapalavereista hyvään alkuun

Husu kertoo, että vaikka kaikki onkin sujunut suunnitelmien mukaan, seurantapalaverit Accountor HR:n Anna-Maija Ijäksen kanssa olivat aluksi tarpeen.

”Haasteita oli aluksi paljon, mutta Ansku tarttui niihin kiitettävästi. Nyt palavereja ei tarvitse pitää enää niin useasti – ja vaikka tulisikin ongelmia, ne ratkaistaan Accountor HR:n päässä nopeasti.”

Husu suosittelee ratkaisutukea ennen kaikkea yrityksille, joilla ei vielä ole pääkäyttäjiä omasta takaa.

”Ratkaisutuki on hyvä vaihtoehto, kun halutaan esimerkiksi palkanlaskijasta pääkäyttäjä. Se on erinomainen tilaisuus kasvaa uuteen rooliin. ”

Husu kiittää Accountor HR:ää siitä, että Mehiläisen käyttöön annettiin parhaat ammattilaiset, jotka huomioivat yrityksen yksilölliset tarpeet ja Mehiläisen tilanteen.

 

Lisätiedot

Accountor HR Solutions: Ari Honkaniemi, myyntipäällikkö, 0400 831 788, ari.honkaniemi(at)accountorhr.fi

Mehiläinen: Piia Husu, palkanlaskentapäällikkö, 040 593 6779, piia.husu(at)mehilainen.fi

 

Facebooktwitterlinkedin

 

Mehiläinen-konserni on yksi tunnetuimmista ja arvostetuimmista yksityisistä terveys- ja sosiaalipalveluiden tuottajista Suomessa. Yli 100-vuotias Mehiläinen on perinteikäs, mutta nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan.

www.mehilainen.fi

 

Olen aloittanut Mehiläisen palkanlaskentapäällikkönä toukokuussa 2016. Tätä ennen toimin nelisen vuotta Mepcon sovellusasiantuntijoiden esimiehenä ja projektipäällikkönä. Mepco-tuntemukseni on tältä ajalta. Finavian palkkahallintopäällikön tehtäviä hoidin samoin neljä vuotta. Kokemusta minulla on myös kunnallisen puolen palkanlaskennasta, ja tässä välissä olin L&T:llä pitkän tovin.

Vapaa-ajalla, jos sitä siis on, harrastan venäläistä mustalaistanssia ja käyn myös somaattisen venyttelyn tunnilla viikoittain. Muuten minua voi luonnehtia kotikissaksi. Lapsista kaksi asuu vielä kotona.

Pyydä veloitukseton Mepco HRM -esittely

Haluatko nähdä Mepco HRM:n tositoimissa? Varaa itsellesi asiantuntijamme pitämä veloitukseton esittely! Verkkoesittely on tarkoitettu palkka- ja henkilöstöhallinnon päättäjille ja ammattilaisille, jotka haluaisivat kehittää yrityksensä HR-toimintoja.

Lue lisää

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.