Mepco mukana Accountor Softwaren kokonaistoimituksessa: Järjestöt tarvitsevat omanlaisiaan talouspalveluja ja järjestelmiä

Järjestöjen resurssien käyttöön ja raportointiin kohdistuu rahoittajien, kuten RAY:n, asettamia vaatimuksia.

Järjestöt valittavat usein, että on vaikeaa löytää kolmannen sektorin erityispiirteitä ymmärtävää tilitoimistoa. Helsingin Haagassa sijaitsevassa Valkeassa talossa majaansa pitävät Kuuloliitto ja Kuurojen palvelusäätiö ratkaisivat ongelman perustamalla yhteisen yrityksen tuottamaan taloushallinnon palveluja. VaTa Järjestöpalvelu Oy toimii talous- ja palkkahallinnon palvelukeskuksena omistajilleen – jatkossa myös laajemmin järjestöille.

”Suomalainen tilitoimistotarjonta ei täytä vapaaehtoistoiminnan erityisvaatimuksia. Vastaamme haasteeseen taloushallinnon ja järjestötoiminnan erikoisosaamisellamme”, toimitusjohtaja Ilkka Sivula VaTa Järjestöpalvelu Oy:stä sanoo.

Aika sähköistää taloushallinto

Taloushallinnon sähköistys on edennyt järjestökentällä muita toimialoja hitaammin. ”Haluamme edistää kehitystä nykyaikaisilla järjestelmillä ja pilvipalveluilla”, Sivula kertoo.

Kilpailutuksen ja jatkoselvitysten kautta VaTa Järjestöpalvelu valitsi kumppanikseen Accountor-konserniin kuuluvien ICT-yritysten ryhmän, jonka ratkaisuja ja palveluja toimittaa Accountor Software Oy. Mepco Oy on yksi hankkeeseen osallistuvista toimittajista.

”Saamme Accountor Softwaren kautta lähes kaiken tarvitsemamme. Pitkäjänteinen yhteistyö yhden kumppanin kanssa luo hyvät puitteet toimintamme ja asiakaspalvelumme kehittämiselle”, Sivula painottaa.

Kilpailukykyistä palvelua järjestöille

Järjestösektoria palveleva kokonaisratkaisu sisältää modernit työvälineet taloushallintoon, palkanlaskentaan, henkilöstöhallintoon ja rekrytointiin, työvuorosuunnitteluun, maksuliikenteeseen sekä matka- ja kululaskutukseen. Paketti kattaa myös tarvittavat infrapalvelut tuottavan palvelukeskuksen sekä yhteistyötä koordinoivan palvelupäällikön.

Mepco vastaa hankkeessa palkka- ja henkilöstöhallinnosta (ohjelmistona Mepco HRM), pankkiliikenteestä (ohjelmistona OpusCapita) sekä matkahallinnosta (ohjelmistona M2).

Ratkaisut sovitetaan ja integroidaan järjestösektorin tarpeisiin käyttöönottoprojektin aikana. Järjestelmien käyttö aloitetaan syyskuun 2016 loppuun mennessä.

”Pilvipalvelut ovat omassa ja asiakkaidemme käytössä missä tahansa, milloin tahansa. Järjestö voi siirtyä ajanmukaiseen, hajautettuun palvelumalliin ilman omia investointeja ja tietoteknisiä murheita”, Sivula toteaa.

Digitalisoidut, järjestöjen toimintaa tukevat prosessit mahdollistavat kolmannen sektorin kilpailukykyisen palvelemisen.

”Palvelemme asiakkaitamme laadukkaasti ja kustannustehokkaasti, nykyaikaisilla järjestelmillä, järjestöjen erityistarpeisiin vastaten. Yhteistyötä tehdään joustavasti. Kaikkea ei ole pakko ulkoistaa kerralla, työnjaot voidaan sopia tapauskohtaisesti. Muutoksiin, kuten eläköitymisiin, voidaan reagoida ketterästi”, Sivula korostaa.

Järjestöjen kokonaisratkaisu kaikkien hyödynnettävissä

Accountor Software toimittaa järjestöjen kokonaisratkaisuja myös suoraan niille, jotka haluavat VaTa Järjestöpalvelun tapaan uudistaa ja sähköistää talous- ja palkkahallintoaan. Yhteenliitetyt ohjelmistot, palvelut ja IT-infra toimitetaan asiakkaille yhden luukun periaatteella, yhdellä sopimuksella ja joustavalla kuukausihinnoittelulla.

”Kokonaisvaltaiset ratkaisumme ja palvelumme elävät elinkaarensa optimaalista vaihetta. Niitä on koeteltu menestyksellä monilla toimialoilla, ja kehitystyö jatkuu pitkälle tulevaisuuteen. Etenkin pilvipalveluihin perustuvista käytännöistä ja työvälineistä hyötyvät nyt myös suomalaiset järjestöt”, myyntijohtaja Hannu Kaukonen Accountor Software Oy:stä summaa.

Kysy lisää:

Ilkka Sivula, toimitusjohtaja, VaTa Järjestöpalvelu Oy, ilkka.sivula@jarjestopalvelu.fi, puh. 044 346 9546

Hannu Kaukonen, myyntijohtaja, Accountor Software Oy, hannu.kaukonen@accountorsoftware.fi, puh. 0400 527 681

Jarmo Siivari, myyntipäällikkö, Mepco Oy, jarmo.siivari@mepco.fi, puh. 0400 206 776

Mepco Oy:n liiketoiminta jaettiin kahteen ydinalueeseen vuoden 2017 alussa, jolloin se jakaantui kahdeksi uudeksi yritykseksi.  Accountor HR Solutions Oy:n toiminnan ytimessä on työsuhteen elinkaaren kehittäminen, palkka- ja henkilöstöhallinnon tehostaminen sekä johtoa ja esimiehiä palvelevan tiedon tuottaminen.

Työntekijöiden sähköpostiosoitteet ovat nykyään muotoa etunimi.sukunimi@accountorhr.fi

Facebooktwitterlinkedin

OTA YHTEYTTÄ

Kerro, miten voimme olla avuksi. Jätä yhteystietosi niin palaamme asiaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Ota ensimmäinen askel jo tänään, älä odota huomiseen.

PYSY AJAN TASALLA

TILAA ILMAINEN UUTISKIRJE

Saat yrityksemme tuoreimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.